Tuesday, November 25, 2008

impian : yg bagus dan yg bodoh

sebenarnya byk gila benda nk buat.
tp neh ja yg terlintas dlm kepala otak aku buat masa sekarang.

yang PERTAMA : stay dekat JEPUN dak pon, melancong sat ja pon jadi lah!



aku rasa penyebab utama aku nk dok jepon adalah DOREMON.
dari kecik g aku nk dok jepon. tuh lah, byk sgt tgk kartun. kan dh terpengaruh.
bg aku dok jepon neh mcm best gila. ada bunga sakura, ada awex GT japan, ada MAT KATEK, macam2 ada.
aku xtau pasepa. tp aku pilih jepon.


yang KEDUA : buka CAFE ala2 old town tuh.


aku rasa, mungkin sbb banyak sgt lepak cafe BLOK P tuh, yg menyebabkan aku teringin buka cafe. haha
dak2, sebenarnya, aku jenis yg suka melepak lama2 tp order 1 gelas air ja.
plus aku suka cuba tempat2 baru nk lepak (tempat lepak kat aloq staq neh aku dh khatam tau)
so aku rasa, apa salahnya kalo nanti bila aku dh kaya sket (amin) aku nk buka cafe yg xmahal sgt tp sempoi.
so semua org boleh datang lepak.
setakat ini SYA dh nk jadi rakan kongsi aku dia cakap.
so sesapa berminat, cakap aaaa.
jgn takut, CAFE kita sure UNTUNG berlipat2 kali kali kali ganda.


yang KETIGA : aku nk buat satu GATHERING yg semua org aku kawan dan penah kawan datang.



aku neh jenis ramai kawan (tp xtau lah yg aku anggap kawan tuh anggap aku kawan dia ka x) haha
antara (tempat2 aku buat kawan) :
tadika kemas taman seri permai & tadika sekolah jabi
sekolah tunku raudzah & sekolah taman rakyat

smk dato syed omar & kolej sultan abdul hamid

uitm
bebudak taman aku ngan taman2 jiran.

kawan kepada kawan2
aku
bebudak aku knal mespes frenster ngan facebook.
dan ramai lagi.

so aku harap, one day aku akan kumpul kan diorg semua, dan lepak mcm aku slalu buat.
dr perjumpaan neh baru aku bleh agak, sapa yg btoi2 nk kawan dan x kawan.
oh, time impian neh TERLAKSANA mungkin aku ngan korang dh tua tahap gambar di atas.

yang KEEMPAT : nak AYAT bohsia pastuh r**** (serious okeh) haha



hahhah. mcm bodoh ja impian aku. tp tah la. aku hidup dlm enviroment yg SEPARA REMPIT di mana isap rokok, main judi, isap gam, dan *angkut bohsia* (ayat kedah neh, xtau la korang ayat apa* menjadi amalan yg sihat lagi menyeronokkan.
so aku rasa aku kena cuba aktiviti ini.


sebenarnya banyak sungguh impian aku. nak cerita mmg xkan abes punya. antara yg terpenting tp aku simple kan:
1-keja dlm bidang penyiaran (mentang2 blajar masscomm, cita2 nak penyiaran konon. haha)
2-aku nk jumpa CT pastuh aku nk tnya. "Pasepa ang xngandung2 lagi weh"
3-aku nk bina umah yg pakai design aku sndri.
4-aku nk jd kaya raya. so bila mak ngan ayah aku boring ja.
aku leh tnya diorg "mak ayah nak p mna ari neh, mai cek antaq"
pastuh mak ayah aku jawab "ingat nk p haji"
pastuh aku jawab. "ok setel sok kita p"
hahah.. (cth lah tuh)


so anda pula bagaimana????


11 comments:

DicKiE aDaMs said...

yg bohsia tu x thn..
mampu ke takie oi?

hahah

papepon.. moga tercpai impian ko!

John Micheal Takie Lewis said...

hahaha
mampu punya!

Aliya Azmi said...

rodok ke?

HAHAHHAAHHA. gila punya impian.

oh, ingt pakai itu K*****M lol

RiRa said...

jadilah bohsia yg kena rogol..
kan comel..
lalala

John Micheal Takie Lewis said...

hahah
apadaa rick!!!!!!!

DaNnY oCeaN said...

hahahaha.. hye taqie.. tak sempat nak buat welcome speech untuk kau!!

hahaha.. ni adalah welcome speech nya: Hye taqie, welcome to the world of civilization. hahaha...

enjoy here.. Aku pun musykil, motif bohsia? cari anak dara sunti sudeh..

betul cakap si Faiz tue, Mampukah? hahahaha.. gurau je..!!

Jazli Safwan said...

bohsia kat level aku pon belambak..
gagagagaga

cikseed said...

tudiah
sakan kot ang ni

Encik Luzzi said...

hehe. aku pn ade cita2 nk pgi jepun.

and yeah, mula brmimpi nk pgi jepun sbab geram tgk drama dorg awek2 cun2.

suara jgn katalah. hehe

hans said...

Jazli Safwan said...
bohsia kat level aku pon belambak..
gagagagaga

Antaranya bohsianya ialah Kepah...mampu ker hang Taqie nak ro**l walaupun diberi kondom secara percuma???

John Micheal Takie Lewis said...

kalo kepah aku lebeh rela bujang trang tang tang seumur hidup!!!!

e-zul : jum p jepon esok!