Wednesday, November 26, 2008

kami memang PENCINTA ALAM




seperti tahun2 sebelomnya, SQUARDA sekali lagi memilih BUKIT WANG(xda wang pon) sbgai destinasi pelancongan kelas pertama. aktiviti ini dijalankan saban tahun (lebeh tepat setiap cuti sem) dgn tujuan mengukuhkan ikatan ukhwah di kalangan ahli squarda di samping memupuk budaya cinta kan alam sekitar (aku tulis pakai format karangan jenis laporan tau)

di ringkas kan cerita.
PLAN bertolak PKUL 10 PAGI!! - tapi KAMAL BUAT janji PARIA pukul 12 baru bertolak!

selepas menempuh pelbagai onak dan duri (seperti tol, jalan berdebu, angin yg kuat dan panas mentari yg terik) kami pon selamat tiba. semua org begitu teruja utk mandi. kira2 100 meter nak smpai, ada sebatang pokok tumbang yg menghalang laluan kami. kami begitu sedeh dan pasrah. tp berkat kepandaian kami, kami berjaya juga melepasi pokok yg tumbang itu. syabas buat semua.



di percayai, pokok ini tumbang, di sebab kan oleh pergaduhan antara monyet2 yg berebut utk memiliki pokok ini.


lepas tuh kami pon smpai. semua excited!!! excited nak makan. so aku selaku org yg pro masak BBQ neh pon, start lah jalan kewajipan aku.

tgk aku. bagus btol . rajin dan pandai masak bbq.

selepas beberapa ketika, masak lah ayam kami (ayam di sponsor oleh mat dewa ok, nasi mak aku masak).

tgk wajah pokyu dgn pawas. makan dgn berselera nya. masak mmg xmau! makan mau! sepak mau?



sekrg masa utk mandi. masa neh plg di nanti2 kan oleh setiap warga rombongan kerana, mereka dpt mempelajari beberapa teknik renangan yg baru, yang bakal di ajar oleh pokyu(perenang UPM). antara nya, terapung, tenggelam dan FROG STYLE(nak nama dlm bi ja ceiitt)


aksi dr pasukan renang berirama skuad kebangsaan di bawah bimbingn pokyu.
HEBAT BUKAN?
selepas hampir dua jam berenang, kami pon dh nak balik (sebenaq nya nk tulis byk lg, tp biar lah, nanti pjg2 bosan pulak yaaa). kemas2 barang apa semua, salin baju *sensored* dan segalanya. kami dh nk balik *sedeh neh* hahaha gedik!!!!


bergambar kenang kenangan sebelom balik.


testimonial dr peserta rombongan

helmi *nama betol*
20 tahun.
penuntut universiti tempatan

"saya rasa program ini patut di teruskan dr masa ke semasa. kalo boleh, kita tido dekat sini lagi bagus, apa pon makanan yg takie masak sgt sedap(neh di yg ckp bkn aku pandai2)"


sekian terima kasih.

*baca gaya karangan format laporan.
*aku xrasa mcm cerita neh diringkas kan pon. still pjg! haha

11 comments:

padin said...

helmi sgt jemboo.

wah mcm posting sanem di sungai gabai.

alam cinta alam zainal alam? huh?

Aliya Azmi said...

masak mmg xmau! makan mau! sepak mau?

HAHAHAHAHA
takie.

lepas aku post pasal mandi, si ezul plak, now U, i wonder who is next.

eleh, buat gymrama tapi orang pegang kaki! apa cer?!

tgk den, original punya kaki tegak kat udara sambil muka dan badan dalam air!
*muka berlagak*

John Micheal Takie Lewis said...

owh
kebetulan ja tuh.
xda niat nk meniru
hahahaha

Nisa Lokman said...

hahaha...
dia ada blog...

haha
bole la hantar squad renang g Olympic nnt...
wakil malaysia
hahaha

RiRa said...

pencinta alam..duduk la lendu..
hehehe..kannn

Jazli Safwan said...

boh lin komed lekaih..
baru pencinta fakulti dan miss 'R'..

DicKiE aDaMs said...

helmi sgt hot.. haha

squarda tu gapo wei?

Wan said...

Saya pencinta Dato2 dan Tan Sri Tan Sri.. boleh???

DaNnY oCeaN said...

gila la kau ni taqie..

hrmmmm..
sejuk tak air terjun tue?

hey gambar kau tgh masak tue, sebenarnya bukan kau nak tunjuk kau pandai + rajin masak en en en?

tapi sebenarnya nak tayang buntot ko en en en? hahahaha....aku tahu..

p/s: jgn marah okay, aku melawak jah..!!

Aliya Azmi said...

nk yong jugak!

that's make 3 ppl to kill aweks yong. HAHAHAHAHA
:p

John Micheal Takie Lewis said...

danny : aku rajin btoi lah. hahaha manada nk tnjuk bontot. apa daa.
aliya : awex dia duduk uk kot. pegi beli tiket skrg. haha