Wednesday, November 25, 2009

1.1

teringat kata-kata bekas Penolong Kanan aku dulu, Encik Turin Ahmad
dia juga mengajar aku Math.
Can u imagine PK ajar math? WOW. hahah

ada tiga jenis golongan pelajar dalam dunia ini :

1- yang belajar sungguh-sungguh / suka boleh lah, sket-sket
juga dikenali sbgai : ulaq buku / book smart

2- yang main sungguh-sunguh / belajar pon mcm tak belajar sangat laaa

juga dikenali sebagai :taik tidoq dalam kelas / asyik lep kelas / street smart

3- belajar malas / bersukan pon malas.
juga dikenali sbgai : takdak data diperolehi. kewujudan tak dirasai. haha

tapi suka di ingatkan
tak semesti nya jika anda di golongan 1, anda confirm masuk U, dapat keja hebat, kawen 4, duduk banglo/ keta 12 biji dan sbgainya

dan tak semestinya jika anda di golongan 2 dan 3, tak boleh jd doktor dan sbgai nya.

oleh itu,
kita kenalah sentiasa berusaha memperbaiki diri kita.
jika berada di landasan yang betul,
kekalkan momentum anda.
dan JANGAN LAH BELAGAK PERASAN BAGUS! PEGI MATI LAH *ini lah tujuan utk entry ini wujud, nak maki org sat*


so soalan aku pada anda : DI GOLONGAN MANAKAH ANDA RASA ANDA BERADA SEKARANG?

3 comments:

Tony Kamal said...

aku nombot 3.50...
ngaji malaih...
tapi sukan aku cukup mau arr...

bungaohhbunga said...

aku street smart!
haahahahha.

Encik Luzzi said...

semestinya no. 2