Wednesday, November 18, 2009

tak puas hati

sorry lah if entry neh agak biadap atau apa2 yang membuat kan anda terasa.
sumpah kes ini takdak kaitan ngan anda semua.
kalo ada terasa sorry.
cuma aku sedikit emo memikir kan situasi begini sering menghantui hidup aku.

pernah tak anda berfikir ;

anak org kaya,
malas belajar, masalah social
tapi still kaya. pastuh hensem / cantik, ramai bf and gf

anak org sedang2 sahaja
rajin belajar, baik sopan santun
tapi susah. xda lah hensem sangat. kdg2 mcm loser ja nmpak.

kenapa ini terjadi?
sumpah aku memikirkan hal neh dah lama

kawan aku cakap semua nya terletak pada REZEKI. lambat laun akan tiba juga time kita. cuma kena sabar.

pastuh aku ingat lagi, orang tua2 kata,
pelajaran yang mampu mengubah taraf hidup seseorg
betul lah kot
anak org kaya. malas belajar,masuk private. senang cerita.
yang org susah, belom tentu dapat masuk U, walaupon bijak

bukan nak mempersoalkan ketentuan-Nya, cuma terfikir.

hanya ayat ini buat aku berfikir kembali

"Tuhan tidak akan mengubah nasib seseorang hambanya kecuali ia bangkit berusaha mengubahnya sendiri."

1 comment:

unnnamed said...

well said n done *the last sentence*

so kena berusaha jadi kaya la.

aim hidup: kaya. kaya. kaya.

hahahaha