Wednesday, May 6, 2009

colan colan nya ialah ...

bukan nak complain *zaf*
cuma nak gelak dan sedikit geli
hahah
slalunya budak2 skolah pakai term ini.
anda pakai gak kann??
alaaaa malu2 lak nak ngaku
marilah kit atgk top10 *mcm rick jugak*

TERM PALING XBOLEH BELA DI MALAYSIA


1 - windu / windue dan sbgainya
perkataan asal - RINDU
komen - gila buta huruf. W ngan R jauh kan

2 - cayunk / tayunk / cyg / shayang
perkataan asal - SAYANG
komen ikhlas - ang ingat ang sweet ka buat2 cakap serupa budak kecik neh?? cakap xlancar.

3 - mamam
perkataan original nya - MAKAN
komen aku - aku xtaulah sapa yg reka istilah neh. mamam mcm demam ja aku dgr.
ayat femes "awak dah mamam blom??"

4 - titow / tito
perkataan asal - tido
ulasan saya - tiada komen. nanti zaf marah aku.

5 - montot
perkataan asal - bontot
ayat femes "cepak montot awak nanti aaa"

6 - ayat2 yang di tambah W di belakang. kdg2 over lak tuh
cth - manew?? lewww..
ayat femes - "xdew on9 kew smlam..kite tunggu tau..

7 - tomei
asal nya - comel
buruk lah! udah2 lah tuh bagi sapa yang menggunakkan nya. BURUK!

8 - musyuk / mucuk
yang betolnya busuk.
cth ayat gedik "eeiii musyuk xmandi lagi" "shayang kamu musyuk2"

9 - ketat -ketat
contoh ayat tak bleh bela
"sayerr shayang awak ketat-ketat"
WTF! gila apa!

10 - skandal
baru kenal xsmpai sebulan, baru sms2 komen2,
dah kata skandal kawan nuuu laaa skandal kawan nehhh la. GILA!

26 comments:

RiRa said...

hahaha..
alaaa awak niw.
tomey pew.

nak muntah.*gag*
lol

dah msuk uni..ayat2x dah ubah..
cth nya

Comey = Melerts / Taste
hahahaa

. boxerpolkadottt . said...

hahaha
aku tau ang nak cakap aku no 10 kan?

ang memang. BABI .

John Micheal Takie Lewis said...

owh rick, maksud nya i melerts??
hahahhaha

sodap
aku xkata apa2 pon
:P

shmlhzm said...

first time komen kat page ko nie. aku setuju weh dengan ayat2 diatas. lagi satu yg aku x suke, orang yg x paham penggunaan "Lol". :)

John Micheal Takie Lewis said...

shamil
come2
maksud ang rick?
hahahahaha

Anonymous said...

ala.
awak jangan la marah2.
kitew tatot la.
awak relax sudeww!
ahaha.
;p

eleh!
padahal ang pon sama jugak pakai term2 tu kan?
ahahaha.

hans said...

bila plak ang jadi kamus nih?

RiRa said...

eh i fhm la LOL.
i LOL memanjang.
awak niwww..hehe

adey manis said...

kdg2 aku terganggu gak dgn shotpom d atas... tp aku x nafi la aku ade gak terguna.. ni sume pgruh bace blog org la ni.. (slhkn lembu) ha3

SYA said...

asal kau tak letak 'soe' & 'krohhh'? tak masuk top 10, eh?

John Micheal Takie Lewis said...

sya
invite lah aku
krohh tuh sensitif laaaa

F-I-Q-O said...

that's euwwwwwy.
i despise those words...most of the time.
hahaha

Encik Luzzi said...

prkataan2 tu mmg rasa harram je kalo laki sebut.

tapi jika prmpuan se-hot adriana lima datang dan cakap kt aku cmtu.


aku mungkin dpt strok.

pete said...

alah...bukan ko pun selalu guna ayat 'bowink' ke?? hahaha

John Micheal Takie Lewis said...

so tipu lah u pete

unnnamed said...

entry yang paling aku suka. aku pun benci perkataan-perkataan bodoh macam tu. yikes!

John Micheal Takie Lewis said...

finally!
ang suka juga entry aku
ahahha

unnnamed said...

tahniah! haha

Anonymous said...

ah satu lagi!!

ni perkataan "sowie"

hahahhaa

good one takie!

Nur Syaza Azrudin said...

"syg awk ketat-ketat"????

yg ni plg ak xpnh jmpa.

ketat2?? masuk apa ketat2?

ha tudia.kn dh.

tp ak masih mmikir.mai mana kerelevanan syg dengan ketat?

ak bleh pkiaq 1 bnda ja.

ishhhhhh.xphm aku!

John Micheal Takie Lewis said...

farah : sowie lewww. (buruk kan??)
hahaha

syaza: dirty mind. agagaag

Aliya Azmi said...

AHAHAH. mengada gila. tapi kan takie, takkan and tak penah guna? :p

Nur Syaza Azrudin said...

ok.tgn gatai jugak nk komen lg.sbb tgk komen yg last.

"takkan anda x penah guna? ;P"

takkan ang guna kot??!

tatau lah org len.tp ada org yg mmg xpnah n xkn gna pn.serius ak tahap nak baling hp/lptop kalo nmpk kwn sdri guna.

MAKA takie,kalau masih nk jd kwn aku,jgn lah guna.haha.apakah.

Wan said...

I suka perkataan montot!
Montot nih I guna kat forum suatu ketika dulu...
Cth : Maya Karin mandi nampak montot. Lebih sopan kan?

John Micheal Takie Lewis said...

syaza : euuwww *gaya pondan ok*

wan : gedik gila bunyi. PUNGKOQ sudah. manly. hahaha

bungaohhbunga said...

hahahahahhaha.
hebat taqie!
x)