Friday, May 15, 2009

i was born intelligent, but (tolong fill in the blank) ruined me.

sebelum memulakan apa2
ingin di ingatkan
entry ini bukan lah utk mengutuk guru2
cuma sebagai hiburan ja

SBB2 KENAPA SAYA TAK PANDAI SUBJECT ...

MATH
saya benci matematik sejak dari sekolah rendah
kenapa?
sebab kita perlu tulis dalam buku kotak2.
saya tak suka math time kecik sbb, cikgu saya asyik suruh salin balik apa yang ada dalam buku teks.
contoh :
Ali ada 10 biji bola. 2 merah, 3 hitam dan selebih nya kuning, berapakah bola kuning?

kenapa kita perlu salin balik?? kenapa xboleh amik number2 yang ada ja??
sbb saya pemalas nak tulis balik
sbb tuh saya taksuka math!!!

BIOLOGY
saya taksuka bio sbb kelas dia selalu dekat nak last2 *time org tgh ngantuk*
pastuh saya taksuka bio sebab classmates saya kata, dia kakak saya. sebab muka kami sama!
saya benci ke kelas beliau. malu.
plus dulu saya pemalas nk membaca. sekarang?? amik!!! baca ja subjek aku. haha

FIZIK
kenapa saya tak pandai fizik??
sebab cikgu tuh cantik sangat. muda plak tuh.
pegi skolah pakai kebaya ja.
mcm mana nk fokus??? asyik terbayang2 ja. HEHEHHE

ah semua di atas hanya lah alasan budak sekolah. hendak seribu daya. tak nak seribu dalih

tapi credit (bukan dlm bentuk topup ya) harus di berikan kepada guru2 yang sudi mengajar aku yg tak berapa nak pandai neh.
jasa mu tetap aku kenang.
walaupun ungkapan guru ibarat lilin membakar diri sudah tidak relevan lagi.
tapi bagi aku, ia sangat relevan!
cuba bayangkan kalo guru ibarat spotlight??
buruk kan bunyi nya. so guru ibarat lilin sgt lah relevan!

akhir kata
SELAMAT HARI GURU. guru cantik, pelajar cerdik. hahahhaha






12 comments:

miamia :) said...

aku nak fill in the blank.

i was born intelligent, but EDUCATION ruined me. :P

RiRa said...

hahaha...i suka buku kotak2x tu..
leh lukis watak2x digimon..
hahaha
nerrrrd.

John Micheal Takie Lewis said...

mia : itu standard. cari yg lain

rikh : u pandai math x at last??

. boxerpolkadottt . said...

Hahaha. aku pon suka buku kotak2 tu.
bosan bosan bleh main kepong2 bulat pangkah tu. ang main x game tu?
besttt woo!
hahahah.

John Micheal Takie Lewis said...

aku plajar pintar
xmain game2 neh
fokus dlm pelajaran

Anuar Ali said...

rindu guru...klu taki jd guru? slmt pg ckgu taki.eeeeeeeeeeeeeeeee GELI NYER..;P

shmlhzm said...

ait? tadi kate malas belajar. pelajar pintar la takie ye? haha

dalam banyak2 subjek 2, aku suke fizik je.

adey manis said...

kah3! guru cantik pljr cerdik.. gile sengalsss =p

John Micheal Takie Lewis said...

anuar : ang jgn. tgk2 aku jd lecturer! haa??? sapo nak jawab??

shamil : pelajar malas xsemesti nya bodoh. haaaaaaaa

mama mia : guru sebagai pemangkin (wah dh kimia dh neh)

Anonymous said...

hehehehe

Aliya Azmi said...

cuba ko bayangkan. kami budak sekolah cina kena tulis caligrafi cina yang mcm2 bentuk kat kotak yang kecil itu.


dulu saya pandai math, tapi setelah sekolah menengah, gutu2 kureng efektif. hohohohohoh

panggil amri saja. said...

jangan kata hang, aku pun time fizik tak boleh fokus. melihat cikgu itu, amatlah susah fokus. pastu tambah pulak kipas tepi aku. dem