Wednesday, December 9, 2009

best scriptwriter

sudah lama aku rasa aku tak menonton TV secara ikhlas nya
apa yang dimasukkan dgn ikhlas ialah, aku tgk sampai abes. hahah
so semalam aku tgklah RODA RODA KUALA LUMPUR. WOW. RTM. OK WHAT!!!!
teringat zaman kanak2 ribena dulu. mmg gila ah tgk cerita neh.
tak salah aku isu dia "lumba haram" lebeh kurang mcm tuh aaa.

apa yang aku nak cakap satu ja.
kita tau lah mcm mana produk RTM memandangkan dia station government.
yang buat aku tergelak terguling2 ibarat melakukan wukuf,
dialog2 yang diguna pakai. GILA TINGGI NILAI TATABAHASANYA!
aku rasa, sapa nak amik exam, tgk roda2 kuala lumpur, mesti dapat A1!!

contoh ayat : "kau atur kan lah perlumbaan pada malam minggu ini" KATA SEORG PELAKON

ayat yang aku rasa logik akal yang racer atau pun public akan pakai
"kau set ah game malam minggu ini weh"

perghhh!!!!!!!!

contoh dua : "saya minta maaf, saya terpaksa bekerja bagi mengganti anggota yang sedang bercuti" BAK KATA SI MEMEY!

bapak skema ayat!
aku rasa tak salah kalo kita pakai ayat / bahasa yang menunjukkan kan situasi yang betul
ini akan membantu menghidupkan lagi jalan cerita tuh.
takda effect kot terhadap language viewers. diorg pegi sekolah kot. cikgu BM power lak kan. haha

*sekadar berkongsi.

2 comments:

Encik Luzzi said...

hehe, itu la akibatnye banyak protokol dan trlalu berpaksi pd kerajaan.

RiRa said...

hahaha..btul2x..
sgt tak logik. jom kita fb mcm tu jom?

adakah anda bersetuju?

laughing out loud.