Saturday, December 20, 2008

adakah aku skema? ahhh. pasrah

adakah anda rasa anda cukup BAGUS
sampai nak kata org skema?

aku nk tnya korang. mcm mana atau apakah kriteria yg korang rasa melayakkan seseorg itu utk di gelar skema?

adakah ciri-ciri di bawah :
1- rambut sikat tepi.
2-pakai spek mata
3-pakai kemeja butang smpai atas.
4-kurus keding gigi kuning
5-selalu duduk umah.

dan byk lagi

kalo ini adalah aku. mesti xda org nak kawan kan

ok. sekarang aku nk check diri aku neh samada skema ke x.

aku kawan dgn perokok since aku 11 or 12 tahun. (apit yom org pertama dlm kalangan geng2 aku. that time rokok dlm 25sen ja sebtg)
tp yg pelik nya aku smpai skrg xisap rokok.
adakah aku layak mendapat title skema sbb aku xsmoke?

aku start naik moto(pegi pusing2 satu kedah), balik lewat umah (dlm pkul 2 *kira lmbat ah tuh bg remaja umur 15) time aku form 3.
sedangkan kawan2 aku yg sebaya, masih kena main depan umah, pkul 12 kena masuk umah dh. aku pulak sedang best lepak tepi2 jalan, lepak kedai makan, xingat nk balik.
aku ingat g, kawan2 aku that time, org yg dh abes spm. yg melepak x ingat dunia.
masa tuh b4 PMR, mak aku yakin gila aku punya result akan hancoq leboq
tp PMR still aku dpt result yg gempak.
adakah aku layak di gelar skema?

ini agak memalukan. tp ku gagahi juga *acewaahhh ayat*
kawan aku byk yg hilang teruna nya, time form 4 or form 5
and ada yg dh kawen masa umur 20 akibat terkantoi yakni ditgkap basah (sekrg bahagia ngan bini dan anak nya yg amat comel)
time tuh, mencari belen (cikaro aaa ayat kl?) adalah kegilaan ramai. simpang kuala dan taman nuri destinasi pilihan bijak utk mencari.
tp aku still xpandai nk adjust belen walaupon aku kawan dgn org2 mcm tuh
adakah aku skema sbb aku xpandai adjust belen?

dekat sekolah aku xda lah best sgt. tp org still leh kenal aku.
aku pegi dan balik skolah mcm biasa. xda study group ke apa2.
adakah aku skema sebab dekat skolah aku sgt2 average punya student?

aku seorg yg pyh nk ponteng sekolah
bila aku xnak pegi sekolah, aku cakap trus dekat emak aku, yg aku xnak pegi sekolah.
sbb aku xnak ponteng or panjat pagar sekolah, aku takut tertgkap or aku excident ke time ponteng tuh, kan bodoh nama nya
aku akan cakap direct dekat emak aku.
adakah aku skema sebab kena cakap kat emak dulu sebelom xnak pegi sekolah weyy?

aku xsuka merempit. tp aku suka tgk aksi rempit, dan kawan2 ku perempit tegar.
port standard aku akan tgk aksi2 ini, di jalan kuala kedah dan jalan kancut.
aku lebeh suka naik skuter pada malam jumaat, sbb polis xakan tahan.
ingat aku bawa slow ke hah? jum ah race! tp ikot tmpat. if selamat apa salah nya laju sikit kan.
plus aku xsuka org buat motor laju2, keta hebat2. bagi aku, keta dan moto tuh dah cukup hebat di-design oleh designer nya. so xpayah tambah2.
adakah aku skema sebab sopan santun di jalan raya?

aku ingat g. waktu mula2 nak Up, budaya hip hop cukup pemes. kemudian dtg lah punk, blackmetal dan segala bagai.
tp tah lah. aku xpenah teringin masuk pertubuhan2 amal tersebut.
aku lebeh biasa pakai jeans, pakai t-shirt, dah setel.
adakah aku skema sbb xjd hopper? hahaha

so apa penilaian anda?
aku xkisah.
sbb aku dh pon menilai anda.
:p

thx to ayien. sbb bg idea utk aku buat entry kali neh. hahaha
(tiada kena mengena ngan anda ok)

24 comments:

unnnamed said...

hg dok ckp skema2. apa sebenarnya maksud skema ni?

John Micheal Takie Lewis said...

skema mcm exam bio. so ada skema pemarkahannya. haaaaaa

unnnamed said...

sat. baru perasan hg ni budak baik jugak. tahniah2. haha

ZLC said...

i think la..in my own opinion..skema people neh refer to those yg orthodox. taw orthodox? yg tak open..dia kire skema la. tuh tkleh,ni tkleh..

tk ronggeng = skema.
tk open minded= skema
tk outrageous = skema

u know...cmtu ah..


wah....ade nama i kt entry neh. yay!

Aliya Azmi said...

mencari belen ??
apa itu?

lol. kalau la ang dikata skema, aku lagi la skema kot? lol!

John Micheal Takie Lewis said...

belen tuh pelacur tp dikalangan sekolah menengah

hans said...

aliya azmi : belen itu ialah chikaro iaitu bohsia

aku rasa ko tetap skema mengikut apa yg ko cakap..skema cara kau la...tapi bukan skema tahap tinggi...hahahha

FF said...

ha-ha! belen tu tk penah dengar pun?

eh i dh link you dh mengikut arahan given. haha

John Micheal Takie Lewis said...

belen ialah bosia.
hans dan farah : adakah anda rasa anda skema?

hans said...

saya rasa saya skema dalam beberapa hal dan saya tidak peduli apa orang mau kata...janji saya bahagia dan tidak memendekkan umur mereka yg kata saya skema

Aliya Azmi said...

aku memang tak tau ada wujud term mcm tu.

yay, aku blaja term baru! hehe

sorry, aku ni noob. LOL

mengapa ada bohsia di kalangan budak skola? kesian lah. kenapa suka nak berkepit saje. ee, tak rimas ke? *sempit pemikiran kejap*

.s.h.e. said...

uih,
tpc yg sgt menarik =]
based on pe yg ko cte 2 kn..akuh rse bnd2 2 xde ah skema pon,
it's more 2 baek ah,
slh ke jd dak baek?
x kn?
akuh rse as long as sum1 2 rse die do d'rite thg n he/she feels comfortable with him/herself,
so lantak ah owg len nk ckp pe kn?
cm ko kate..PASRAH =]

FF said...

Oh Saya memang SKEMA kot sebab saya naik bus dalam 5x je, itupun sebab tkde kereta nak pegi class. Then naik LRT, KOMUTER hanya sekali je. SEKALI SEUMUR HIDUP! And plus, kalau tknk pegi sekolah pun, akan text mama time pukul 5.55 minit pagi, "Ma, malas lah pegi sekolah". 3 minutes then, ade lah reply, "Ok". Lepak smpai lewat malam jauh sekali. Nak lepak pada waktu siang and weekend pun mcm sekali setahun je. Spending more times with family. I dont smoke, drunk, dont do drugs and stuff. SKEMA lah kan?

Pergh panjang gilaaa!

FF said...

yg pasal nak pegi sekolah tu, i mean like masa high schl dulu lah. Skrg ni kalau malas nk pegi class, habis lah kena bar from final exams. hahaha

RiRa said...

tak2x..
takie you hot.
waaaah.

John Micheal Takie Lewis said...

sushie : yay. saya agree dgn awak *acewah*
tp slalu nya, kalo baik org mesti kata skema. pasrah nya kan

farah : awak betul2 BAIK! lrt pon skali ja naik? wth!hahaha

aliya : biasa lah. kurang didikan kot. hahaah *jawapan SPM sgt! haha

rick : u plak cute ok. sama2 puji. hahaha

padin said...

ya. ko skema. DL and 4 flat untuk empat semester!

*plap plap plap* (sila baca dalam nada bunyi tepok tangan)

hehe~

MatnoQ sQuarDa said...

skema??
wakakakkakakakkaa...
ak la palink skema..
baek dan pemurahh..
rambut blah tepi..
xpnah kuaq umah..
p skolah tiap2 ari xpnah lep..
moto ngan keta x knai..
website x reti bukak..
ak knai buku ja..
skema dak ak??

DicKiE aDaMs said...

jadi diri sendiri sudah..
penat tau living in denial..
especially kalo kantoi..
ada orang tau ur deep dark secret..
so kalo ko skema, skema lah..
kalo ko x, xlah..

senang abis cite kan?
bagi aku..
aku sokong rick..
w'pun mulut ko senget2 bile bercakap..
ko tetap hot! haha

takie the hot stuff!

John Micheal Takie Lewis said...

cendol : jgn lah cakap aku DL n 4flat every sem. malu ok

faiz : mula2 saya rasa malu utk berkata2. tp saya rasa saya unik kan. haaaaaaaa

Encik Luzzi said...

mereka yang melabel orang skema tu sebenarnya tak nak orang melabel mereka skema dulu.

mereka ingat mereka trendsetter dan dunia berpusing ikut paksi yang mereka tentukan.

biasalah.

Ali Junior said...

skema pon ok pa.
yg x skema tu la sempit.
desperate to find sumthing more.
balaih lirik simple plan .
haha

Syikin Alfian said...

adakah i dikatakan skema cuz i pkai specs?
:)

uniq said...

haha..takie...ang mmg best lah!
eyh..aku ni skema ka?