Friday, December 5, 2008

tok dukun buat ramalan


td. utk kesekian kalinya aku lepak kat umah smbil tgk tv (lama gila xtgk tv)
so aku tekan2 remote control tgk info. last skali aku tgk TV3 ada MUZIK-MUZIK separuh akhir kategori BALADA.
aku agak terkejut lah, xkan dh separuh akhir, mcm semalam ja lagu estranged tuh mng yaaa.
plus skrg aku dh xbrapa nk layan benda2 mcm neh, sbb TUT TUT TUT

finalist dia kira ok lah (aku rasa very stiff competition):

1-ayu OIAM - hanya di mercu (mungkin nama betol lagu neh hanya mercun - lagu khas kempen xnak main mercun)
2-anuar zain - teman terulung (nama ori nya teman tergulung -sbb bapak bosan lagu neh mcm tahi ja)
3-faizal tahir - sampai syurga & cuba (dua buah lagu, kira ok lah tuh)
4-6ixth sense - tanpamu
5- dina - sejauh ini
6-ziana zain - dingin (pakai la air-cond woi)
7-spider - bila nak saksi (lagu tema badan kehakiman malaysia. ya lah, nk naik court mestilah kena ada saksi kan) haha
8-dafi - bila terasa rindu (mungkin tajuk asal dia bila terasa hindu - baju mcm hindu ja aku tgk)
9-nubhan - ada utkmu
10-bob - cinta terhalang (tajuk lawak gila kan) haha
11-aizat -lagu kita (sapa nk buat lagu ngan ang?)

so aku selaku juri yg xprofessional pun mulalah meramal dan mem-bajet
neh apa yg aku
bajet nk masuk final dan sbbnya :

1-ayu (agu neh best plus vokal)
2-faizal tahir (aku bajet sampai syurga masuk. sbb lagu neh best gak ah. tah. mcm best lagu neh. tp bila aku dgr lagu cuba. lirik lagu cuba lagi best, so aku dh konpius)
3-ziana zain (aku xpenah dgr lagu nh, tp come on people. ZIANA ZAIN kan, xmasuk final mcm kurang seri*bukan seri nor nadiah dmc 5b yaa* lah pulak)
4-dina (vokal dina mantap, so aku rasa this year mesti layak p final, plus lagu neh best. lagipun kesian dia, cuba banyak tahun dh xmasuk2 final juga)
5-aizat (lagu best, aku rasa peluang dia 50-50)

and the result are :

1-ayu (hanya di mercu)
2-faizal tahir (sampai syurga
3-faizal tahir (cuba)
4-aizat (lagu kita)
5-spider (bila nak saksi)

ok lah. ada yg terperanjat. ada yg x. 1 ja aku xpuas ati. kenapa lagu spider? kenapa? kenapa? kenapa?
hahaha

pastuh aku dok sebok2 lagi buat ramalan aku (biaq kat aku ah nk buat ramalan ka, buka agensi nombor ramalan ka) yg bakal jd juara kategori neh dan sebab2nya:

1-sampai syurga (sgt best. haha)
2-ayu (lagu neh kan ala2 winning song. lagu konon2 kita berada di puncak. sejarah menunjukkan lagu2 mcm neh akan mng. cth lagu JAC GEMILANG.)
3-cuba (lirik dia sgt best. tp tah lah. 50-50)
4-lagu kita (aku suka lagu dia. lirik tah la, mcm kurang ja)
5-bila nak saksi. (aku xsuka. dah p blah. syuh syuh syuh)

so anda bajet sapa yg nak menang??

pls jgn comment :
1-sorry, aku xlyn lagu malaysia (wtf gila bapak blagak)
2-muzik-muzik? apa tuh. apa kelas layan muzik-muzik. (p mati nk blagak apa??)

11 comments:

padin said...

aku ingat lagu ni bleh masuk

Mari Plagiat - Natasha Hudson

haha..

takpun lagu ni:

Janagan Seterika Badanku - Nirmala Bonat

Kulitku Merelik - Khencana Devi

haha

Aliya Azmi said...

aku dah cuak gila bila 4 lagu dia umum. sbb aku suka suka sukaaaaaa sgt kat lagu CUBA!

sempoi. rileks. xD

aku tgk, anuar mcm sedih ja smlm. nampak la kat muka dia.

lagipun yang result tu, majoriti orang baru. tam spider je orang lama 'sikit'. HEHE

RiRa said...

i sokong aizat la sebab die pun nak kurus gak..
agagaga

Encik Luzzi said...

aku predict faizal tahir akan menang AJL kali ni. Walaupun aku tak ikut pn mende alah ni, tapi berdasarkan apa yang aku tau, faizal tahir mestilah nak all-out since last time nye award die tak boleh perform.

bila terasa hindu.

haha aku trgelak mcm org gila jap.

John Micheal Takie Lewis said...

persembahan plg bangang dafi ngan nubhan kot aku rasa
agagaa

rick boleh pulak ya sbb dia kurus
haha

DicKiE aDaMs said...

haha babi je chendol!

erm.. lagu cuba mmg best gila.. lirik dia sgt menyentapkan!

neway nubhan kutuk ayu.. dia kata.. ayu artis tv3.. mmg la dpt msuk2.. bla2.. erm..

nubhan geiboy mulut laha.. tp lgu best! haha

go CUBA!

hans said...

itu lah kan...
walaupun aku tak tgok tapi melalui maklumat dari f.adams.....
aku ingat lagu Mari Plagiat mampu ke final..
xper taqie..
cuba len kali...
okay per lagu Spider...
sedap jer...aku suka jer dengar...
janji faizal dgn spider pegi final...
aku tau la ang nak dina pi final..
hahaha

John Micheal Takie Lewis said...

babi kan si nubhan tuh.
lagu ayu mmg boleh belaaa laaaa

hans : mari plagiat bukan utk malaysia punya pasaran lah
hahahaha

Aliya Azmi said...

plagiat?

apakah??

hans said...

aliya : ko xpaham plagiat2 ni...

owh lagu tu untuk pasaran international la..lupa la..ko kan dat*n...mesti sumber kewangan banyak...
haha...
pasnih tunggu pop rock lak...
lagu aku target layak gi final
--> jgn rakam aksiku(chua soi lek)
--> aku bukan peliwatmu(anwar ibrahim)

haha

RiRa said...

wei nubhan gay boy ke?
waah.