Saturday, June 13, 2009

karam sing walia

aku dah dok area jalan langgar (iaitu kawasan umah aku) lebeh kurang 16 tahun dah.
kenapa jalan langgar??
haaa.. neh yang aku nak cerita neh.
aku rasa lah kan, kenapa jalan depan umah aku dinamakan jalan langgar ialah
sebab asyik sangat orang kena langgar (eksiden lah tuh)
baik moto mahupon keta, basikal, beca dan lori.
bila melalui jalan ini

ini bukan aku simply pandai2 buat palatau!
ini betol.
di anggarkan, sebulan mesti atleast dua kali akan ada kemalangan depan umah aku neh
*simpang nak masuk taman aku* khusus nya

antara sebab orang kata kenapa asyik eksiden area ini ialah :
1- ketiadaan lampu isyarat - hoi PBT, dah tahu jalan langgar neh jalan yang terpenting kat aloqstaq, buat lah traffic light byk2 sket. tambahan sejak hospital baru buat, jalan memang sesak gila ah.
tips utk pengguna jalan ini -keluar awal, balik after 6

2-ada orang kata, ternampak kelibat makhluk yang sangat hensem setiap kali melalui kawasan ini. makhluk itu sapa??? anda nak tau?? aku lah! hahah.umah aku kan depan sekali menghadap jalan raya. hahaa

ini antara eksiden yang terlatest
*berlaku jumaat lalu*
*aku org 1st pegi kat pakcik neh*
mangsa dikatakan baru balik dari tempat keja

bukan pakcikneh yang eksiden ok

yang membuat kan aku tertanya-tanya, bukan lah macam mana boleh eksiden neh?
tetapi yang membuat kan aku tertanya2 ialah, orang yang eksiden neh xpegi semayang jumaat ka?
*xbaik buruk sangka. mana tau dia pegi masjid kat kl ka. haha*

seperti selalu, ada ja kemalangan, pengamal nombor ekor yang ramai dari org yang nak menolong

kecederaan pakcik tuh xdak lah teruk sangat.
cuma luka2 dikepala, tangan dan kaki ja kot
*untuk rekod, dah ada lebeh dari 5 orang meninggal eksiden kat simpang neh tau*
yang aku ingat, seorang pelajar meninggal time nak pegi tuisyen. siap ada bekalan makanan mak dia buat utk dia tau. SEDEH HANGAK!
ingat aku tipu ka? p lah balai polis check kalo xcaya.

ini pulak kereta saspek punca kemalangan. bukan keta aku tau! *budak2 yang bawa. cuak gila muka dia*


apa yang aku cuba sampaikan ialah :
1-aku harap, pihak PBT, respond lah terhadap permintaan orang ramai yang nak traffic light. benda ini bukan untukkepentingan individu, tetapi untuk kepentingan bersama. *ada ka orang saja2 minta traffic light nak main2??*
jgn sampai sesuatu yang lebeh buruk terjadi, barulah kita nak gelabah tak tentu arah ok.
aku pangil tv3 baru tau. hahah

2-diharap, selepas baca blog neh, ampa semua, pandulah berhati2 ok. dont speed2, nanti tersepit.

3-jangan takut nak lalu jalan langgar ok!. haha


utk zaf : ini bukan complaint.


9 comments:

unnnamed said...

tak takut pun nak lalu jalan langgar sebab rumah aku pun dekat jalan langgar. tiap-tiap kali aku balik rumah mesti lalu depan rumah hg takie. hahaha. panjang entry kali ni. hoho.

John Micheal Takie Lewis said...

aku tau aaa umah ang
taman pulai jaya

hans said...

apa kena mengena dgn karam sing walia?
ceit
podah
aiyo...
jln langgaq ari tu aku lalu ada orang eksiden langgar pokok...
terketaq2 dalam keta tu
dgn darah2 lagi
nasib time tu aku lapar gila
so xamik port sangat
bedal juga makan dkt kenduri

RiRa said...

hahaha, kalau i bawak keta, jalan selamat pun i langgar.
hehehe :p

Anonymous said...

hurmmm anf pu berhati hati ni maknanya ang kat kedah arr ni.. brapa lama dah..?

Aliya Azmi said...

ini sebabnya mengapa aku lebih suka terbang daripada menggunakan jalan darat!

ok, atau mungkin jalan air?

DaNnY oCeaN said...

langgar- pokok sena- gajah mati- kubur panjang rite?

masa kecik2 bapak aku loooove hafal nama2 tempat tue...

aku kenkadang klu balik kedah lalu gak jalan tue... mcm horror.. tp biase je... aku asa ko yg bawak badi malang ni kot takie... sebab tue asyik exident je...

. boxerpolkadottt . said...

hahahaha
kenapa la ang yang xkena langgar eh?
ishk!

DaNnY oCeaN said...

takie.. u've been tagged.. sila la buat...